loading...
مزرجی
آخرین ارسال های انجمن
مزرجی بازدید : 332 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

در این بخش قطعاتی با مقام صبا زمزم تقدیم خواهیم کرد . توضیح اینکه مقام صبا و مقام صبا زمزم در تمامی درجات به جز درجه اول و دوم با هم مشترک هستند . فاصله دوم و سوم مقام صبا زمزم از فواصل نیم پرده و پرده تشکیل شده است ولی درجه دوم و سوم مقام صبا هر دو فاصله کرون (سه چهارم پرده) هستند .

برای دانلود قطعه ها به ادامه مطلب مراجعه کنید...

مزرجی بازدید : 116 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

آموزش مقام فرح فزا

مقام فرح فزا از جمله مقاماتی است که در تلاوت مرحوم استاد محمد رفعت کاربرد زیادی داشته است . این مقام از مشتقات مقام نهاوند محسوب می شود و  از ترکیب اجناس نهاوند ، عجم و کرد تشکیل شده است . در این بخش 12 قطعه تلاوت که در مقام فرح فزا تلاوت شده است را تقدیم خواهیم کرد .

برای دانلود قطعه ها به ادامه مطلب مراجعه کنید...

مزرجی بازدید : 183 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

در این مطلب قصد داریم شما را با مقام هزام آشنا کنیم . مقام هزام از جمله نغمات فرعی مقام سه گاه محسوب میشود و از دو جنس سه گاه و حجاز تشکیل شده است . از جمله قاریانی که در تلاوت خود از این مقام به وفور استفاده کرده است استاد مصطفی اسماعیل است .

برای دانلود قطعه ها به ادامه مطلب مراجعه شود...

مزرجی بازدید : 44 جمعه 26 اردیبهشت 1393 نظرات (3)

در این پست 8 قطعه از تلاوت اساتید مصری تقدیم می کنیم که در مقام عجم تلاوت شده است . مقام عجم از جمله مقامات مورد استفاده در تلاوت قرآن کریم است که ماهیت جهانی دارد . چرا که در تقسیمات درجات این مقام فقط پرده و نیم پرده وجود دارد که به گوش تمام مردم جهان (چه شرق و چه غرب) آشناست .

برای دانلودقطعه ها به ادامه مطلب مراجعه کنید...

مزرجی بازدید : 211 جمعه 26 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

در این قسمت قصد داریم فایلهای آموزشی مربوط به برخی از مقامات فرعی مورد

استفاده در تلاوت را که توسط استاد حاج رضا شاه میوه اصفهانی بیان شده است را تقدیم شما عزیزان کنیم .

برای دانلود قطعه ها به ادامه مطلب مراجعه کنید...

مزرجی بازدید : 274 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

از جمله مقامات زیبای مورد استفاده در تلاوت قرآن است که بسیار زیبا و ملیح است . این مقام از اتصال دو جنس عجم و حجاز تشکیل شده است . در این مطلب 11 قطعه تلاوت در این مقام تقدیم شما عزیزان خواهد شد .

برای دانلود قطعه ها به ادامه مطلب مراجعه کنید...

درباره ما
مزرجی اسم منسوب است مثل ایرانی.سایتی که در مقابل شماست در واقع می توان آن را در روزهای آتی یکی از برترین سایت ها در زمینه فعالیت های قرآنی و فرهنگی و در زمینه سرگرمی و طنز دانست.البته بستگی به نظرات و پیشنهادات شما عزیزان دارد.
اطلاعات کاربری